Kirjoitettu

Näin teet tyylikkään flyerin helposti itse

Messuille ja tapahtumiin on kiva olla jaettavaksi jotain konkreettista muistuttamaan yrityksen palveluista.

Voit tehdä ja tulostaa flyerin ihan itse. Annan ohjeet, joilla saat siitä ammattimaisen näköisen ja kaiken lisäksi erottuvan.

Kerron tässä kirjoituksessa, kuinka Teennen flyerista muokattiin kaunis ja toimiva. Kokeile testata näitä ideoita ja vinkkejä myös oman flyerisi suunnitteluun. Sinä osaat ihan varmasti, tämä on hyvin yksinkertainen ohje, mutta lopputulos on tosi tyylikäs!

Tässä ensimmäisessä kuvassa näkyy lähtötilanne.

Flyerin muodonmuutos

Tekstin selkeillä kokoeroilla voit antaa lukijalle vinkin, että mikä kannattaa lukea ensin. Oikeastaan flyerista pitäisi yhdellä silmäyksellä nähdä mistä on kyse, ja kiinnostuksen pitää herätä jo sillä silmäyksellä. Vaikka alkuperäisessä flyerissa on aika vähän tekstiä (mikä on hyvä), niin se on kaikki niin samanarvoista, että lukija ei oikein saa mistään päästä otetta, mikään ei pomppaa, ja sitten hän hämääntyy ja helposti antaa asian vain olla. Eli jää lukematta.

Kumpi on otsikko; ”Kun aika, keinot tai ideat on loppu” vai ”Yrittäjän apu, tuki ja lisäaika!”? Kannattaa päättää mikä on otsikko, ja kirjoittaa se ylimmäiseksi selkeästi isommalla fontilla kuin muu teksti.

Palvelut kannattaa laittaa selkeästi luettelomuotoon ja ne kärsii olla pienemmällä fontilla.

Yhteystiedot voi olla paljon paljon pienemmällä, ne ei kuitenkaan ole pääasia. Ne mahtuvat ihan muutamalle riville, nyt ne vievät turhan paljon tilaa. Plus että yhteystiedoissa voisi olla call-to-action, eli esim. ”Ota yhteyttä:”

Valokuva otuksista on vähän hämmentävä, se ehkä toimisi paremmin piirrettynä. Nimittäin nyt siitä saattaa tulla ensimmäinen mielikuva, että onko tämä joku koriste-esine-esite. Se on hauska kuva sinällään, mutta en oo ihan varma että tuoko se oikealla tavalla esille huumorintajua ja out-of-the-boxia tässä yhteydessä. Ammattimaisen mielikuvan herättäminen on kuitenkin hirmu tärkeää, ja ensi vaikutelman perusteella ihmiset tekevät paljon päätöksiä.

Taustakuvaksi voisi sopia värityskuva Kukkakuosi 0103 (4,44€ + alv 24 %)

Laita värityskuva kaiken taustalle, ja rajaa se haluamallasi tavalla. Flyerin ympärillä voisi olla violetti kehys. Laita palvelut listattuna violetteihin laatikoihin, värityskuvan päälle, jokainen palvelu omassa laatikossa. Teksti valkoisella.

Pidä värimaailma simppelinä: valkoinen-musta-violetti. Ja mikä tärkeintä, värimaailman pitää olla brändin mukainen.

Valmis flyer on kuin ammattilaisen suunnittelema

Lopputulos on hirmu yksinkertainen, mutta hyvin näyttävä, kiinnostava ja kaunis.

Värityskuva tuo flyeriin hauskaa ilmettä ja lisäfunktion, eli sitä voi myös värittää. Ja sen takia flyer pidetään todennäköisemmin pidemmän aikaa tallessa. Kun ihminen värittää kuvaa, niin hän tavallaan samalla hengailee brändisi parissa, ja näin brändi tulee tutuksi.

Sitten kun ihmisellä tulee tarve palveluillesi, niin mieluumminhan hän ostaa tutulta kuin tuntemattomalta. ”Hengailun” takia kokonaisuuden pitää huokua myös ammattimaisuutta ja luotettavuutta.

Tätä flyeriä kyllä kehtaa jakaa messuilla, tapahtumissa ja kaikissa verkostoitumistilaisuuksissa.

”Pääsin aikalailla kreivin aikaan mukaan Ennen & Jälkeen -klinikalle. Omien markkinointimateriaalien tekeminen oli koko ajan jäänyt. Vaihtoehtoja toteutukseen oli liikaa. Lopulta siitä tuli mörkö. Materiaalien teko asiakkailleni oli helppoa, kun näki tilanteen ulkopuolelta.
Sitten tuli hyvinvointimessut, joihin oli pakko tehdä materiaalia. Tein puolessa tunnissa flyerin. En ollut tyytyväinen, totesin vain, että nyt mennään tällä, on edes jotain infoa jossain.
Pääsin klinikalle ja sain arvokkaan ulkopuolisen näkemyksen ja vinkit flyerin sisältöön ja ulkoasuun. Tykästyin värityskuvaan ja sen antamaan ilmeeseen flyerissäni. Takapuolella värityskuva on kokonaisuudessaan.
Olen todella iloinen, miten huippuhienon flyerin klinikan avulla sain itselleni tehtyä. Tärkeintä oli, että joku oli vähän potkimassa, että nyt se mainos kuntoon ja sassiin! Muuten se olisi taas jäänyt.
Suosittelen erittäin lämpimästi klinikkaa. Kuten kuvasta näkyy, muutos oli valtava!”
Elina / Teenne

Haluatko ohjeet oman materiaalisi suunnitteluun?
Tilaa heti Ennen & Jälkeen -klinikkakäynti!
(44€ + alv 24 %)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *