Posted on Jätä kommentti

Esimerkki lämminhenkisestä mainoksesta sekä tee itse -ohjeet

”Mainoksistani puuttuu jokin punainen lanka. Olen värikäs ja pirskahteleva, niinkuin räsymatto, mutta mainoksiin en osaa sitä värikkyyttä laittaa, kun jotenkin pelkään, että menee liian värikkääksi. Hauskuus siis puuttuu mun mainoksista ja sitä sais olla, onhan mulla maailman paras työ ja meillä on hauskaa asiakkaiden kanssa.”
Johanna  / Johannan ArjenApu

Tässä alkuperäisessä mainoksessa on kyllä kaunis ja harmoninen kuva, mutta teksti hukkuu ja kokonaisvaikutelma on harmaa. Ilo ja hauskuus siis puuttuu, ja niitä lähdettiin metsästämään.

Canva-ohjeet mainoksen muokkaamiseen

Mieti ja päätä ensin mikä on brändivärisi? Punasävyistä jos haluaa, niin oranssi voisi olla sopiva. Se on energinen väri, mutta se on myös lempeä, positiivinen, onnellinen, ajattelevainen ja viisas väri, ja se symboloi seurallisuutta ja universaalia rakkautta.

Pirskahtelevaa iloa mainokseen voisi tuoda tämä värityskuva:
Pisaramandala 0412 (3,33€ + alv 24 %)

Asettele se ihan keskelle, niin että se täyttää koko mainoksen alan, eli menee reunoista yli.

Laita sen päälle oranssi (ei hirveän räikeä sävy, sellainen lempeä, mutta joka sopii valokuvan kanssa) laatikko. Laita laatikkoon ihan pikkusen läpinäkyvyyttä, niin että mandala kuultaa sieltä alta kauniisti. Katso mikä näyttää omasta mielestäsi sopivalta.

Sitten lisäät ympyrän mallisen frame-elementin. Asettele tämä ympyrä myös mainoksen keskelle. Ja sen sisään laitat valokuvan, mutta värillisenä.

Kirjoita slogan ympyrän yläpuolelle mustalla, niin että se erottuu varmasti taustasta.

Laita logo oikeaan alakulmaan kuvaympyrän viereen. Jos se ei erotu taustasta kunnolla, niin laita sen taakse valkoinen ympyrä.

Laita yhteystiedot ympyrän alle pienemmällä, keskitettynä.

Lähestyttävä ja lämmin lopputulos

Tästä näkee hyvin sen, miten tärkeää on valita sopiva värisävy. Väri synnyttää vahvasti erilaisia tunnelmia ja mielikuvia.

Muutosprosessi oli hieman mutkikkaampi, mutta tähän laitettiin selvyyden vuoksi vain pääkohdat. Näitä kun noudatat, niin sinäkin saat tehtyä omasta mainoksestasi ihan yhtä hienon!

Johannan sanoin: ”Tätä on ollut todella hauskaa, mutta myös haastavaa tehdä. Aika pienillä asioilla saa ison muutoksen ja nyt on ihanat värit ja mainos houkuttaa tutustumaan lisää palveluihini, eikö? ”

Haluatko ohjeet oman materiaalisi suunnitteluun?
Tilaa heti Ennen & Jälkeen -klinikkakäynti!
(44€ + alv 24 %)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *