Julkaistu Jätä kommentti

Houkutteleva postikortti jaettavaksi myyntitapahtumiin

Kudokkon postikortti on tarkoitettu jaettavaksi myyntitapahtumissa ja tuotteiden ohessa pop-up-myymälöissä.

Suurimpana ongelmana yrittäjällä materiaalien tekemisessä on se, että teksti tuntuu kankealta ja hankalalta upottaa materiaaliin.

Tämä alkuperäinen postikortti ei ole kovin informatiivinen, eikä se oikein houkuttele hakemaan lisätietoa. Tavallaan se on tyylikäs, mutta kuitenkin aika tylsä, eli sitä ei tee mieli säilyttää pitkään.

Miten postikortista saatiin kaunis ja tehokas

Ihan ensimmäisenä otettiin logosta käyttöön perusversio, eli pelkkä musta Kudokko-teksti. Logo on sellaisenaan tosi kaunis, selkeä, yksinkertainen, ja se jää helposti mieleen. Yleensäkään ei kannata logoon lisätä mitään ylimääräisiä härpäkkeitä, ne vain sekoittavat brändimielikuvaa.

Fontiksi suositellaan käytettäväksi vain yhtä, tai maksimissaan kahta, tämä yhtenäisyyden vuoksi. Tähän valittiin tietty fontti, ja tämän jälkeen sitä käytetään kaikissa yrityksen materiaaleissa.

Kuvapuoli alkuperäisessä kortissa on yksinkertaisen kaunis. Mutta kertooko mustan huivin kuva riittävästi, onko se tarpeeksi houkutteleva, herättääkö mielenkiintoa? Muutoksessa ehdotin kokeiltavaksi sellaista kuvaa, missä vaate on ihmisen päällä. Ihminen kuvassa tekee siitä aina mielenkiintoisemman.

Kääntöpuolesta miettiin, että onko sen pakko olla lähettävä postikortti? Kuinka todennäköistä on, että mainospostikortti halutaan lähettää kirjepostina jollekin?

Eli jos tämän lähettämisajatuksen voi hylätä, niin sitten kääntöpuolelle saisi tilaa kirjoittaa vähän infoa ja tehdä kortista muutenkin mielenkiintoisemman.

Kääntöpuolelle valittiin väritettävä kehys, joka tuo kivaa ilmettä:
Verhokehys 0422 2,22€ + alv 24 %

Lisäksi siinä tulee mukana hieman iloa asiakkaalle, koska sen voi värittää. Ja ehkäpä kortti säilytetään sen takia vähän kauemmin ja näin brändin parissa vietetään vähän enemmän aikaa.

Nettisivuilta löytyi hyvä esittelyteksti, ja siitä lyhennetty ja muokattu versio laitettiin kehyksen sisään. Teksti aseteltiin keskitettynä, tarpeeksi ilmavasti.

Alareunaan laitettiin nettisivujen osoite. Se riittää yhteystiedoksi, koska haluttiin nimenomaan ohjata ihmiset nettisivuille.

Postikortti täynnä sielukkuutta

Sielukkailla pellavaneuleilla on nyt sielukas postikortti. Lopputulos on todella harmoninen ja houkutteleva.

”Tämä Ennen & Jälkeen -klinikka oli valtavan hyödyllinen, ja jotain on varmasti iskostunut aivoihin seuraaviakin projekteja varten, en enää tee markkinointimatskuja hätäisesti mentaliteetilla ’kunhan nyt on joku’, vaan käytän aikaa, vaivaa ja Värityskuvakaupan värityskuvia.”
Miina / Kudokko

Vastaa